Friday, April 15, 2011

:: Mungkin? Sebuah Catatan Emosi ::

Apa pun yang datang dalam hidup aku...aku akan terima dengan Redha. Semoga Allah memberikan aku segenap kekuatan untuk menjalani kehidupan aku. Aku dah tak nak mintak apa apa lagik selain dari kebahagiaan keluarga aku, di murahkan rezeki, di sihatkan tubuh badan dan di hindarkan dari perkara-perkara tak baik.

Melihat keadaan yang agak tegang dan tak tenang ketika ini, apa apa pun boleh jadi. 2 minggu lagik. Apa apa pun boleh jadi. lagi 5 minit pun macam macam boleh jadik. Tak siapa tahu. Allah aje yang tahu. Aku redha je.

Misteri sebuah kehidupan, itu yang menariknya tentang hidup ini. Kita tak tau what might come next into our lifes. Hari ni cenggini kejap je lagik...ENTAH.

Aku redha aje. Even dia tak call aku ke ape ke. If ini yang Allah dah tetapkan untuk aku. Whatever comes my way..aku akan terima dengan hati yang kuat walaupun aku akan tersungkur juga pada mulanya. Tapi aku akan belajar bertatih semula.

This is not my first time.
Been there done that hundreds of times. Dan aku tetap aku dan tetap terus tengok ke hadapan. Time will heal me. Time will make me a great person again!

Masih awal untuk membuat conclusion?
Mungkin...
Masih awal untuk mengagak apa yang bakal teriadi?
Mungkin
Masih awal untuk menyatakan ianya telah berakhir?
Mungkin..
atau mungkin aku yang sudah terlewat?
Mungkin?
Ya Allah Ya Tuhanku...apa yang sebenarnya berlaku nih????


dan ai tiada ape dalam fikiran waktu ini melainkan family ai dan kawan kawan ai...love em!

Andai melihat bulan,pandanglah pada bintang yang bertaburan di dada langit. Jua renunglah damainya malam. Cinta ini tidak akan bererti tanpa dugaan dan rintangan. Mutiaranya adalah sabar dan percaya. Kita saling beri dan memberi tapi penentunya hanya Tuhan yang Maha Mengetahui. Kekadang gelOra hati mengusir jauh keredhaan kitab terhadap takdir. Memang indah bersatu di alam khayalan,mencipta satu mahligai untuk direalisasi.... Tapi sayang.... Sesungguhnya hidup ini tidak seindah mimpi2......




**risikonya? biarlah ai tanggung sendiri nanti......(crying mode) or is it a curse?




P palang s:  ibu mertua  tak jadiku baru lepas asyik missed call ai




3 comments:

  1. sabar k...org ckp makin dekat nk kawen makin hebat dugaan yg kite akan hadapi...juz face it with a smile :)

    ReplyDelete
  2. dear sabar ea..kite sama! tapi ape pun kite kna KUAT!! jgn mudah mengalah. kena rajin solat hajat sbb kite sume ade hajat yg besar. igt,ALLAH x kn uji pada hamba-NYA yg x mampu diuji. luv u!

    ReplyDelete
  3. nana : smile2 jugak tapi bila sorang tu yg kacau bilau tu


    pija..Ya Allah hampir terlupa....(pandai ckp kat org) terima kasih sebab igtkan ai qoute yg ai suka ....trimas....luv u too!

    ReplyDelete

komen yang murni-murni sudah, selebihnya SPAM!

Top Post