Thursday, April 14, 2011

:: Kurus? Ai ada caranya!! ::

Nak kurus?
Tapi tak de duit nak pegi pusat pengurusan badan?

Bahan bahannya ialah...

1) Kekentalan hati
2) Jiwa kene kuat
3) Nafsu yang boleh di kontrol
4) Tabah menghadapi dugaan

Terus terang ai cakap ye ...dulu berat ai 62kg....sekarang dah tinggal lebeh kurang 52-53kg je. Cenggane ai buat? Ai tak pegi pusat pusat nih...tak de maknanya selain dari menghabiskan duit BERIBU BIRU ringgit dan jugak kalau tak bayar ribu..u takkan dapat ape yg u nak!!! Ai ada pengalaman...sebab tu ai cakap cenggitu.

Well cara ai turunkan berat badan?
Ai makan nasik hari2..kadang kadang kalau ada lauk ikan masin tu..satu periuk pun ai bedal tau!! Tapi cenggane leh kurus???

Senang aje.

Memula..say NO NO NO to ICE!!! Ais tu ape? ais? ais ke?? kalau takat 3-6 ketul tu ok lagik kot..but NO NO NO to sebandel AIS/ICE ye kawan kawen...

Air GAS?!! TIDAKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK!! sila la elakkan kalau boleh. nak minum sekali sekala tak pe..sebulan sekali je..oklah tuh.

buah buahan yang 'SEJUK' - ai memang tak amalkan LANGSUNG! Say NO to TEMBIKAI dan adik beradiknya!

Yang penting...anda mesti amalkan hidup yang leh tahan aktifnya. Berjalan kaki..naik turun tangga. Jalan Jalan Jalan...tak yah nak lari laju2 la jogging sampai pitam la...tak yah...jalan kaki sudahhhhhhhhhh.

Jangan makan sambil minum dan makan dan minum dan makan - nak buncit ke? cubelah buat?! takot tak???
Ai dah biasa minum air selepas 30minit or satu jam makan. Lepas dari tu..barulah leh minum air.. mengikut keperluan badan kita ye. Tahukah anda kita leh kira berapa banyak badan kita perlukan air pada hari hari tertentu????

FAST FOOD?! Hurmm...sila la pikir banyak kali sebelum makan makanan SEGERA ni..dengan SEGERA jugaklah badan kita akan naik nanti. Sebulan sekali ok lagik..tu pun macam tak ok sebenarnya. So tahan jiwa ye!!!

Ape lagik ye? Haaa..untuk mempercepatkan proses pengempisan. Anda leh la beli sapu sapu halia tu. Tapi sila sapu right away selepas MANDI!! sebab ianya lebeh berkesan. Untuk mereka mereka yang SASA di bahagian perut...leh la mencuba petua ini.

Ada lagik petua lain. Contohnya minum air asam gelugor setiap pagi dan malam. Ai cuba jugak...sebulan je lepas tu MALAS! hahahhahahaha.....dodol sungguh!

Tu je la kot tips yang leh ai bagi...eh jap jap JAPPPPPPPPPPPPPPPPPP

DON'T EVER SKIP YOUR BREAKFAST!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
skip lunch tak pe!

Sekian!









ai......satu ketika dulu..bersama my band (Ya Allah malunyerrrr)





ai kini....hik hik hik





















 ehhh salah gambar lak!!! hahahahhaha








































 see..nampak tak perbezaannyer....actually ni gambar setahun lepas....gambar terkini kat FB le kengkawan... :P




4 comments:

e k i n ♥ y u s r i said...

nek sket je tue ai
hehehe

Hunny Kitty said...

naik?? turun la...hehehe

~ NANA ~ said...

dulu tu nmpk x gemok mne pon...gemok i skrg lg...hahaha

tp kn, org yg xde disiplin mcm i ni mmg payah la nk kurus...tak peduli langsung nk kawen pon tp perut still mcm 3 bulan...kehkehkeh

Hunny Kitty said...

tak gemok?? 62kg kot...tu gambar dari depan..cuba dari tepi...mak aii...tak jumpa gambar tu je..!!! huhuhuhuhu

Uolls Boleh Jadi Suka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...