Friday, January 21, 2011

:: DIY Tissue Paper Carnations ::

Bahan-bahannya ialah:
·                       Kertas tisu
·                       gunting
·                       paper klip (jika perlu)
·                       wayar munge
·                       marker pen kaler2 (ske ti kalao nak ke tak)
·                       lain2: tape munge


memula korang carik la penutup botol ke..tuppaware ke..ape ape menda yg bulat untuk buat bulatan atas kertas tisu tadik…lagi besar bulatan lagi besar la mungenyer ye~


 Lepas korang lukis gambo bulatan tu atas tisu tadik..sila la gunting bulatan berkenaan...masa ni la paper clip di perlukan supaya tak de la kertas tisu tu hilang alignment!!!



lepas dah potong h abis mengikut lukisan bulatan tadik...korang leh la kaler2 bucu2 bulatan tu..ni ikoot suke korang nak kaler ke tak ke hape ke ye...

  kaler macam nih.... kaler macam nih....



 sesudah itu....sila cocok tisu tadik dengan wire munge atau wayer nak bersihkan lubang sinki. Sila cocok di tengah2 tisu ye......

 macam ni!! see see see kan?


oraitt....nextt!!!!
next adalah tugas menpenyek2 kan tisu terbabit....sila picit/penyek/cubit2 tisu tu macam gambo ni



dapat? get it?

oraittt bebeh....untuk mengemaskan batangnya sila balut dengan tape munge...




dan....Ta-DAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA


SIAP!!!!!

 


senang??? ok B2B or sape2 yg suke...sila DIY and HAPPY DIYing!!! [[trimas foldingtress.com!!!]]

No comments:

Uolls Boleh Jadi Suka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...