Thursday, July 14, 2011

:: Review : DIY Prop Table Guest Book ::


hari ini kita akan bercerita tentang............................................

❤ Prop Meja 'Guest Book'!! ❤

seee seee seeeee


bahan bahanya ialah....

LIDI yg di beli kat 'sayang u'
Beberapa bijik pasu pendek yg berumur 2 tahun (recycle je) from IKEA
botol kaca dari 7-11 (lamonade)
Magic Color dari faberCastell
Tanah Tanih dari depan rumah (masukkan tanah ke dalam pasu x2)
kapas basah
RM1 bijik kacang hijau
polisterin nipis
crape paper
kertas a4
dua botol mineral yg dipotong 2
span bunga basah
bunga yang di beli dengan anney tepi jalan kat sentul
bakul mak (recycle)
kain satin
bunga plastik



memulakan ...
siapkan passu bunga pendek..isi 2 daripadanya dengan tanah...letak kapas basah dan tabur kacang hijau tadik (benda ni memerlukan lebeh kurang 3-4 hari ..kalau tak tak de la POKOK TOGEH)

lepas tu amik polisterin nipis balut ngan crape paper n tampal huruf2 yg berkenaan
amik LIDI..cucuk dalam polisterin tu....

SIAP!!!


letak span bunga basah dalam botol mineral yg telah di potong. cucuk bunga singgit di dalamnya. - SIAP!
amik botol kaca..buang LABEL ..masukkan air..masukkan bunga & mini signboard di dalamnya - SIAP!!
sila cantikkan bakul mak dengan kain satin dan jugak bunga palsu ..caranya?? gam gam gam~! SIAP!!! - letak la cekelat ke gula2 ke ape2 di dalamnya....ngeeeeee~

Lepas tu hias la meja tu cantik2 pepandai la nak susun atur....DONE!


setelah itu leh la orang sain2.....(nanti ai citer pasal Guest Book yg ai sendiri bikin lak ye....)


tata!!!!

11 comments:

nida-razak said...

raden mmg kreatif...cayala.. =)

Hunny Kitty said...

toceyyyy toceyyy.......hehehehe

~ NANA ~ said...

mmg cantik...yeayyy i ada conteng2 kat situ :P

Hunny Kitty said...

tau...tak pe malam kang ai carik..n amik agmbar n upload dalam fb ekk!! hehehehehehe

UyaRayza said...

cntik n kreatif ler meja guest book tue hehehe..siyes hehehe..kreatif la raden nie

Hunny Kitty said...

hahahah cantik tak cantik mana pun ..kretif sesikit je..hahah pagi2 subuh penantin bangun p hias sendirik meja tu...kidahnya la..hahahaha...

NUURUL HIZWAH said...

TQ honey comel comment caye...
TP...
TP...
HUAH... saya tk men FACEBOOKING...
nanges jap....

Hunny Kitty said...

heheh tak men? tak pe tak pe...next lak...hehehehehe

KAMIHIDUP said...

nice. :)

Linda Yusoff said...

ohh..tlg lah review cara2 nak buat guestbook. sumpah nak murah ni..

Hunny Kitty said...

KH : trimassss

puan seri : nnt ai buat ekk....sabo sabo

Uolls Boleh Jadi Suka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...