Tuesday, July 5, 2011

:: Fitnah ::

Ya Allah Ya Tuhan kami..lindungilah kami dari perbuatan dengki dan khianat serta fitnah dan cerca. Sesungguhnya aku 
hanyalah hambaMu yang lemah...amin~~


soalan : apekah FITNAH itu adalah satu perkara yang seronok di lakukan???

soalan : 
apekah maksud laksmana Hang Tuah dengan ' TAKKAN MELAYU HILANG DI DUNIA?' adakah beliau menDABEL meaning ketika itu???? melayu jenis yang manakah yang beliau maksudkan yang takkan lenyap dari MUKA BUMI ini?

statment : 
NO OFFENCE ....but apsal ada seseparuh mulut orang melayu macam *TETTTTTTT*
tidak retikah mereka untuk menjaga periuk nasik serta tepi kain sendiri dan lebeh rasa LAZAT membuat fitnah?!


y God y?!

soalan : adekah orang yang memfitnah pernah terfikir dan pernah merasanya betapa sakitnay di fitnah?!
soalan : Fitnah itu Lazat?
soalan : perlukah memaafkan?


Hadith :



Dari Usamah bin Zaid r.a bahawa Nabi s.a.w bersabda “Tidak ada suatu fitnah (bencana) yang lebih besar bahayanya dan lebih bermaharajalela-selepas wafatku terhadap kaum lelaki selain daripada fitnah yang berpunca daripada kaum wanita”
Sabda Rasulullah SAW bermaksud: “Tidak masuk syurga orang yang suka menyebarkan fitnah.” (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim)

keretan ayat Al-Quran : Dan janganlah kamu mengintip atau mencari-cari kesalahan dan keaiban orang lain.” (Surah al-Hujurat, ayat 12)






3 comments:

~ NANA ~ said...

sabar k...juz doa byk2 mintak jauh dr fitnah k

didieadila said...

dear sabar eaa..dd pon macam2 kena..tah apa yg org xpuas hati..dan besar impaknya terhadap dd..nnt dd up 1 entri pasal ni jugak..hehe..sabar eaa..huhu..

Hunny Kitty said...

nana : ngah sabar la nih...tapi rasa mcm berat je

didie : sabar tak sabar la jugak....leh jadik tense giler tau pasal benda nih

Uolls Boleh Jadi Suka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...