Sunday, January 24, 2010

:: DETEKTIF HUNNY ::

Aku tak sangka kije mengejar dan 'mengajar' PENCURI ni adalah satu kije yang ADVENTURE dan memenatkan!!!!

Trimas to Dean dan Mr Kitty serta sekutu sekutu aku dan yang terlibat untuk hari yang sangat mencabar ini!!!!
Hari aku bermula seperti biasa selepas aku dan Mr Kitty berbaik semula.
Aku dan Mr Kitty ada appoinment bersama seorang klien yang berminat nak main kitty di MyVi buruknya.
Punyalah kami berdua baik hati....cadangkan itu dan ini......
Selepas lunch. Mangkok ini pon ikootlah kami ke bengkel untuk melawat Kitty yang dah dua minggu di pusat rawatan.
Lama jugak lepak.....tengok orang cat kereta.
Tak lama lepas tu aku keluar sekejap. Pusing pusing konon nak test keta aku. Masa otw nak balik bengkel.
Bertembung ngan kereta buruk mangkok nih. Aku angkat tangan.
Tup tup sampai bengkel kecoh...WHAT??!! DUIT Epool hilang?!!!!!!!!
Hilang 3-40 tak pe beb.....RM500!!!!!!!
Macam haram.....Mr Kitty dan naik berang. Aku dengan sepantas kilat menyebarkan SMS kepada semua kaki kaki aku yang buleh dipercayai.
Menurut mangkok ini dia akan berada di Shah Alam pada petangnya untuk acara go-kart dan malam dia akan berada di Puchong untuk futsol pulak.
Mr Kitty memang da tak leh tahan sabar lagik. Kami terus redah ke Shah Alam. Sambil sambil aku mengkontek kaki kaki aku.
Sampai kat tempat go-kart..mr Kitty terus carik budak bdak club si mangkok nih (BUAT MALU NAMA CLUB je!!!!!)
Dapat sorang..nama mamat nih Hazeeq. Cerita punya story....rupanya mangkok ini mmg seorang yang bermasalah.
Haihhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh....buat malu nama CLUB!! Sungguh aku cakap...kot ye pon nak mencuri..tooooooooooooooooolonglah jangan pakai baju CLUB!!!
Hazeeq sedaya upaya cuba memancing mamat ni...
Trimas to Bro Mat...Bro Bob....Bro sepet dan awek dan lain lain kerana memberikan kerjasama.
Actually....kami hampir hampir tak dapat cekup mangkok ini kerana ...dia dah tak jawap call or SMS.
Siap cakap dia kat Subang la....tetibe ada kat umh la...bla bla bla..dia dah GOYANG!!!

Last last kaki Mr Kitty telah mendapatkan alamat mangkok nih...POOOOOOOO%$%@$@%&658234#$#%$&...!!!
Dia cakap kat aku dok Taman Dagang!!! Padahal dak Kg Bharu!! Ini lagi memalukan!!!
Dapat je alamat...terus nak gegar sana!
Dah nak sampai Kg Bharu nih...tup tup aku dapat call....
"Hunn!!! Aku dah jumpa keta dak ni kat 18.....!!! Aku ngan yg lain dan blok keta dia!!!"
Memang nasib tak baik betul!!! Trimas to 'kaki' aku yang jumpa dia kat ole ole!!!!

Apa lagik sepantas kilat dengan kelajuan out meter kitaorang samopai Shah Alam dari KL!!!!!!
Sampai sampai aje.....memang kereta dia ada. Orangnya tak de...tah pegi mana..masing2 dah kepong kereta dia.
Aku lak ditugaskan untuk mencari dia kat dalam shopping complex!
Aku pon pegi....habis aku round dia tak de!!!
Aku pon balik ke tempat letak kereta. Sampai aje....aku tengah tengok Bro Sepet tengah menerajang mangkok terbabit.
Barulah aku sedar bahawasanya....Bro Bob la mangsa yang diceritakan Hazeeq petang tadi. Bro bob ni....aweknya pernah di raba oleh mangkok itu!!!!!
Memang padanla muka..........
Tengah tengah nak tunggu polis. Mr Kitty citer. Mangkok ni SMS dia tanya samada leh tak dia pulangkan duit yg dia dah curi tu dengan cara BANK-IN.
Kepala pisang dia!!! Sungguh hebat pencuri zaman skang ek?? Leh main bank in duit lakkkk wakakkakaka...
bayangkan PEROMPAK cakap kat polis "bro...leh tak aku bank in kan hasil rompakan????"
Memang nak balik kene bungkus la...........

So....lepas polis sampai..polis lak skolah kan dia. Last last polis tu kata bawak la balik ke tempat kejadian.
Sampai kat tempat kejadian....dia terbarai lagi. Dah la muka dah barai.
Kereta lakkk kena barai.....aku dah tak leh pandang muka dia lagi!!
Sebab aku rasa macam nak ludah ludah je muka dia. BETUL aku kata!!!!!!

Kene sekolah budak tu kat bengkel...sampai pukul 0300!!!! Semua saksi sekolahkan dia...aihhh apa la nak jadik?!!!!!
Dah la tipoo cakap ayah dah mati. Memang takk la....
Ni pon tau lepas dia dah balik....esok bila dia bawak MR Kitty pegi kubur abah dia tu...if tak ada la....memang AMPOOOONKAN MAK KASSSIIMMMMMMMMMMMMMMMMM la jawapnya....

Dulu mangkok ni penah curi duit kat showroom perodua.....5K beb!!! 5K!!! dan dia terlepas...dari hukuman.
Kali ni....naseeb dia memang la tak baik...terkene lak mencuri dengan orang yang agak lahanat jugak...ekekkekekekek
masuk salah LUBUK memang kat ko tak tinggal habuk pon...!!!!
Mr Kitty sempat tanya aku ...kejam ke dia hajar mangkok tu cenggitu???
Aku cakap kalau aku memang aku tak pai hati.....tapi aku cakap kat Mr Kitty. If aku gangster yang tak de perasaan dan aku memang stok jahat...
"saya langgar dia dengan kereta dia...." itu jawapan aku. Terkejoot MR Kitty sebab dia kata jahat jahat dia ada hati lagi.
Tapi tu kalau aku jahat la...tapi aku tak jahat.....
So skang dah kul 0530...aku nak g tido...tapi aku tak ngantuk...
Aku rasa itu je citer aku yang adventure hari ini.....hmmm....
tak de benda yang aku tertinggal kot...........

Maka dengan rasminya aku merasmikan diri aku sebagai DETEKTIF HUNNY!!!! Ekekekeekkekek....

No comments:

Post a Comment

komen yang murni-murni sudah, selebihnya SPAM!

Top Post