Saturday, December 19, 2009

:: Tak buleh tido ::

Jam dah kul 0508 .. aku maseh segar bugar macam sayur kat TEsco! Kompem la aku tak tido pai pagi esok nih..haih!!!!

Cuti aku tak de buat apa...tido sampai tengahari.
Sebelom aku terlewat...dan terlupa aku nak ucapkan tahniah buat Pasukan Bola Sepak Kebangsaan yang telah membanggakan negara dan aku setelah 20 tahun 'penantian penuh penyeksaan dan kontroversi dan konspirasi' - tak sia sia aku terkinja kinja melompat lompat dan mejerit jerit ala ala kat stadium!

Sekejap je lagik dalam lebih kurang 2 jam aku akan bertolak ke Ipoh. Meraikan hari keseronokkan untuk kawan baik aku Mr Mp dan bakal isterinya MRs MP.

Aku jumpa Mr Kitty tadi. dalam 47 minit yang lepas. Aku pelik tapi benar. Dia dah betul betul berubah atau sekadar berdrama atau dia dah memang INSAF??? Dah seminggu ni rajin betul dia ke Masjid. Tak kira waktu....janji cukup 5 waktu yang fardhu!
Tadi sebelum melambaian kaseh balik. Dia tetibe bertanya.
"Nak ikoot pegi Autoshow tak esok pagi?"
Aku makin pelik. Bukan ke selama ni selalunya aku dilarang berada dekat atau hadir ke mana mana autoshow yang dia ada? Tapi aku diinvite pulak untuk meneman kali ini.
"Nanti pagi saya roger awak ek...." katanya
"Erm....saya tak leh pegi la" berat lak nak cakap tapi kene cakap jugak
"Esok ada kenduri kat Ipoh...kene pegi sana"
Dia senyum kelat walaupon dalam kesamaran cahaya lampu jalan yang tak berapa nak terang tu.
"Sorry ek awak..." kataku..
"Tak pe..." dia senyum
"Awak bawak kereta elok elok ye" itu kali ke lima dia pesan kat aku.
Lepas tu dia pon lintas jalan balik rumah dia. Aku balik rumah aku.

Sampai kat rumah . Check MESPES (aku skang dah rajin main MESPES). Sekali ada msg. Dari seseorang. Dia ni skang dengan aktifnya berFLIRT dengan aku. Kita namakan dia Mr Bank Dunia (Mr BD). Orangnya sangat FOTOGEDIKGENIK. Tapi kat luar leh tahan. Kecik..kurus..tak berapa tinggi tapi banyak jerawat. "Awak tak tido lagik ke? Kite rasa kita dah berjangkit ngan awak la..penyakit tak leh tido nih..." itu katanya.
Aku balas je. Ekekekkekekeke! GATAL!

Hmm.......

2 comments:

Dashing Days said...

memang pykt susah tido adelah pnykt faymes manusia sekarang hehehe
mungkin pykit bjangkit? huhu

Dia.Honey said...

berjangkit la tu..wabak nih!! ekekekkee

Uolls Boleh Jadi Suka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...