Friday, June 1, 2012

:: Cara Mengenal Premis Perniagaan Yang Mengunakan Pelaris ::

saja nak kongsi dengan semua.....


Cara mudahnya nak tahu kedai itu ada pelaris (Khadam jin), baca Ayat Qursi 3 kali di luar dari kedai. Sebaiknya semasa dalam kereta. Kemudian buka tingkap dan tiup 7 kali ke arah kedai. Tak perlulah tiup macam bomoh puh kiri puh kanan. Hehe. Tiup perlahan-lahan sampai habis nafas (mcm ustaz Ismail Kamus ajar).
Sekiranya ada pelaris di kedai tersebut, “khadam” tu akan marah dan kita akan rasa seperti satu angin menerpa ke muka kita. Kalau dah macam tu, eloklah kita jangan makan dikedai tersebut.
Beberapa cara di bawah bolehlah di amalkan untuk mengelak sihir :-
1) Al-Fatihah.
2) Membaca tiga surah terakhir atau 3 Qul setiap hari.
Ia berdasarkan hadith :
قال لي رسول الله صلى الله عليه وسلم : إقراء قل هو الله أحد , والمعوذتين , حين تمسي و حين تصبح , ثلاث مرات تكفيك من كل شيء ( رواه أبو داود والترمذي )
Ertinya : Baginda S.A.W telah berkata kepadaku : “Bacalah Qul Huwa Allahu Ahad” (al-ikhlas) dan (surah an-Nas) dan (surah al-falaq) sebanyak 3 kali ketika pagi dan petang, ia mampu mencukupkan kamu dari segala sesuatu.( At-Tirmidzi, Bab Doa yang disebut Ketika Ingin Tidur, no 3570 ; Sunan Abu Daud, Bab Apa Yang Dibaca Ketika Subuh, no 5072 ( Nuzhatul Muttaqin, no 1457 , 2/229 ) At-Tirmidzi : Hasan Sohih, An-Nawawi : Sohih
Sama-sama kita berkongsi pengetahuan ini dengan rakan-rakan dan kenalan terdekat kita. Moga-moga informasi yang sedikit ini berguna untuk kita di masa hadapan.

Sumber asal Kasturi Syifa




Hello Kitty  Wink Peace - Hellokitty

3 comments:

Renee Meow said...

kdng2 bila gi kdai makan rasa mcm pelik makanan+air+svc+cleanliness sumer FAIL, tapi tetap ramai giler org dtg... bleh la try kalau nak tau dia pahai ehem2 tu atau x..thanks for sharing babe..

VFN said...

aku penah kena sekali masa balik kuantan..aku takmau makan kat kedai tu..sekali lengan aku mcm ada kesan geget.. hahahaa

Hunny Kitty said...

renee - :)

vin - woooooooooooo main geget2 lak dia..

Uolls Boleh Jadi Suka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...