Saturday, June 27, 2009

:: The Peace Maker - bahagian 3 ::





Iye...tekalah siapa ada di depan mata (background lagu KRU - di depan mata). Nak larik macam dah tak sempat. Nak senyum macam tak kene ngan tema je. Nak gelak - perlu ke? Sengih KERANG sudah...(walaupun aku allergic kerang!).
'I think I know you...' katanya
'No!' cepat cepat aku jawap
'Yes...i saw you before, you're the one at the restaurant last monday aite?!' dia sambung.

Rasa rasanya boleh tak aku PENGSAN sekarang jugak?!

Mati laaaa!! Mati la~!!! jerit aku dalam hati. Aku tak tau kenapa lately aku ske sangat jerit dalam hati. =D

'Erm....Erm....' aku sengih sengih lagi
Terasa macam dalam novel pulak. Dia pandang aku.
'where are you heading?'
'Do you think i should talk to stranger?' Aku tanya dia
'Oh...hampir terlupa' mak aii skema pula mamat ini
'Carl.....' dia hulurkan salam [Maaf aku terpaksa guna nama samaran untuk tujuan keselamatan diri beliau.
'Hai..' aku sambut salam dia..tangan bak sutera - SAH! tak penah buat kije!
'And you are....?' dia pandang aku dan minah indon yang kije kat kedai bunge tu pon pandang aku.
'Hunny..' aku sengih lagi..nasib baik kulit aku tanned..tak de la nampak sangat kalau aku blushing! =D
'Well...i rasa you perhatikan i last Monday kan?'

Aku dah cakap dia tau!!!! Kata hati aku.
'Errr.....' apa aku nak jawap???
'It's okay...i dah tak ada girlfriend. She's history to me' dia bagitau

FUH!! FUH!! FUH!!!!!! -_-

'I resident sini ke?' dia tanya lagi
'Once...around 4 years back....'
'Okay..I live there' katanya. Perlu ke bagitau rumah dia kat mana???
'Ngeeeeee' aku sengih lagi dan lagi
'Wanna have a drink together?' dia bertanya
'Ermmm ermm' sejak bila aku tak reti berbahasa aku pon tak sure. Tapi sumpah aku tak nak dah amik gambar mamat ni.....SUEY!!!!!!!!!
Maka di waktu yang hampir petang itu kami berdua berjalan di JEJANTAS PERSAHABATAN menuju ke kedai kopi berhampiran untuk menikmati secangkir kopi...dan AKU TAK AMIK PON NOMBOR TEPON dia kerana aku telah menjadi benggong buat beberapa ketika!!!! DEMMM!!!!!!!

Sekian!

No comments:

Post a Comment

komen yang murni-murni sudah, selebihnya SPAM!

Top Post