Thursday, June 25, 2009

:: The Peace Maker - bahagian 1 ::

Aku sebenarnya ada citer menarik nak citer kat korang ni sebenarnya citer yang dah terlambat beberapa hari tapi ..... citernyer terbersambung pula...nak tau citer penuhnya?

Begini..Isnin yang lepas aku pegi makan tengahari sorang sorang kat stu restoran ni..saje nak mencuba menu baru yang agak besh juga. Tengah aku seronok menjamah makanan depan mata dan macam biasa mata wartawan aku ini akan melilau mencari 'mangsa' manala tau leh buat bahan berita...kan?????

Mata aku sebenarnya tertarik pada seorang awek yang agak comel yang duduk di luar 'tempat makan leh smoking' aku duduk kat dalam je kat luar panas!!!! Aku pon sekali sekala pandang pandang la awek tu. Kat meja dia ada 3 orang .. Kita namakan dia Angela (pepandai je aku ni). Selain Angela...ada Balak Angela yang dari awal aku perhatikan terlentuk lentuk kat Angela dan mungkin kawan baik Angela, Regina ..(wahhhh ske ske je). Tengah aku suap Canjun Fries ke dalam mulut aku tetiba aku tengok Angela berlari ke dalam .. 'uik!! kenapa pulak ni' bisik hati aku.
Aku pandang aje Angela yang comel tu (kalau la aku dapat..GggrRRrrrrrr). rupanya dia berlari ke arah seorang lelaki - Carl (ewahhhhhh). Angela tarik Carl ke tepi...diheretnya Carl ke meja berdekatan.

Angela : I'm so sorry....(suara Angela tenggelam timbul)
Angela : She's said sorry , she never xpected such thing could happen. Please forgive her....bla bla bla..listen to her explanation...bla bla bla bla


Oh...Angela ni ala ala PEACE MAKER rupa rupanya....so, Regina tu kira macam awek Carl la....
Selepas Angela memberikan sepatah dua kata....mereka keluar ke meja makan mereka lah..aku perhatikan je. Sebab Carl ni kira leh tahan jugak lew rupanya....Nyummmmm!!!

Carl duduk dan terus teguk minuman Angela. Muka toyer je...macam tak de hati nak cakap atau dengar apa apa. Yang aku nampak..Regina mengangkat tangannya seperti Karam Singh Walia...mungkin menerangkan sesuatu. Angela dan Balaknya cuma memerhatikan mereka sambil isap rokok. Sekali sekala aku tengok Carl menguap - mengantuk agaknya. Aku pulak sebuk snap gambar aksi Carl yang mana aku rasa aku kantoi!!!!!!!!!! Buat bodoh sudah!!!! Story tetap story!

So..selesai sahaja Regina menerangkan situasi dia yang tah apa apa tah..Carl pula mula bercakap. Muka dia serius habis, macam nak mengamuk pon ada tu yang buat aku jadik takut untuk snap lebih banyak gambar!!!! Tak pasal dia masuk campak aku ke bawah restoran...dari derang jadi bahan berita aku pulak masuk BERITA! Sekali sekala kali ini aku nampak Carl pandang pandang aku - MATI la!! Mati laaa!! Kata hati aku...MAMPOS!! Sahh dia dah nampak!!!!!!!! Aku pon buat buat tak pandang dan terus makan je.

Tapi satu benda la yang aku tak faham dekat PEREMPUAN. Kenapa perempuan kene jugak bercakap masa lelaki bercakap menerangkan sesuatu??!! Padahal lelaki boleh je dengar apa apa aje yang keluar dari mulut perempuan bila perempuan sedang menerangkan sesuatu?? Dalam kes PEACE MAKER ni..ia berlaku. Masa Carl tengah berackap dengan Regina...Regina sebuk jugak nak bercakap padahal masa dia bercakap tadi Carl tak bukak mulut sesaat pon kecuali time dia menguap tadi! Haih~!!! Dalam hati aku cakap budak Regina ni memang saja cari PASAL!!!!!! Mampos la ko kena tinggal!!!

Beberapa saat lepas hati aku cakap macam tu..Carl bagun. Muka dia dah merah....dia angkat angkat tangan macam Polis Trafik pulak...lepas tu terus dia BLAH!!! WOOT!!!!!!!
Dari belakang Balak Angela ikoot.
Sebaik sahaja dia masuk aku terdengar dia cakap 'I'm through with her!!! Mampos la dia!' Woooooooooooooooo!! Carl sangat marah. Aku hanya pandang Carl dengan ekor mata dan dia pandang aku!! Aku buat tak tau sebab kalau aku pandang tepat memang dia akan datang dekat aku. So buat tak tau. Carl akhirnya menghilangkan diri bersama Balak Angela. Dan aku tengok Regina menghentak hentakan kepalanya ke meja! - KENE DUMPed la tuh.....adehhhhhhhhhh!!!!
Angela pulak KAGET tak berlagu....


Bersambung.......

No comments:

Uolls Boleh Jadi Suka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...