Friday, November 25, 2011

:: Idea - Styrofoam Bonsai ::



comel tak???
caranya mudah je....!!!

BAHAN-BAHANNYE ialah :

satu - dapatkan Styrofoam!!
dua - sediakan pasu bonsai/pasu pendek atau mangkuk pendek mcm dalam gambar di atas
tiga - sediakan ranting kayu
empat - sediakan spray tin bersama clear (ini untuk  buat ranting tu tahan lasak)
lima - batu kelikir or batu batu kecil
enam - siapkan gabus/span bunga



Caranya?!

1- Potong foam macam bentuk awan nano..ehhh awan larat..or sesuke hati uolls
2- Potong span bunga mengikut saiz & kesesuaian untuk letak dalam pasu/mangkuk lepas tu lekat dalam pasu/mangkuk
3- Cacakkan ranting kayu tadi kat tengah2 span bunga tu (pastikan korang trim cantik2 ranting ni ye)
4- Tepekkan daun bonsai awan nano larat pada ranting kayu tadik
5- masukkan batu batuan ke dalam pasu/mangkuk untuk menutup span bunga tadi
6- settle!!!!

Idea DIY ini ditujukan khas buat Nida ye....trimas!


Hello Kitty  Wink Peace - Hellokitty

6 comments:

Asfiza said...

cantiklah hunyy...boleh realisasikan utk centerpiece...:))

kaklong said...

bijak!

nida-razak said...

yeay!1 thanx kitty..hope i sempat wat..hehe

~ NANA ~ said...

buat centerpiece lawa ni

cik lin butterfLYNN~~ said...

menariks ;)

Hunny Kitty said...

yupp mmg menariks...siapa yg rasa rajin n sempat berDIY....sila la buat

Uolls Boleh Jadi Suka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...