Friday, November 30, 2012

:: Tahniah my BFF - Keiko & Matt ::


Segala puji hanya untuk-Mu ya Allah yang telah menjadikan kami berpasang-pasangan. Selawat dan salam di atas junjungan kami Saiidina Muhammad S.A.W. rahmat sekelian alam serta keluarga dan sahabat-sahabatnya sekelian.

Ya Allah, pada hari yang berkat ini, kami berhimpun di sini sebagai tanda kesyukuran kami atas nikmat-Mu bersempena dengan majlis perkahwinan yang diadakan oleh keluarga kedua-dua mempelai dengan selamat dan sempurna bagi pernikahan anakanda mereka.

Ya Allah Ya Tuhan Kami yang Maha Sempurna, rahmatilah majlis ini semoga ianya berjalan dengan sempruna seperti mana yang telah engkau kehendaki dan berkatilah majlis yang diadakan ini dengan keberkatan dari permulaan hingga ke akhirnya. Sesungguhnya pertemuan ini adalah dengan izin-Mu.

Ya Allah Ya Tuhan Kami yang Amat Mengasihi, limpahkanlah rahmat dan keampunan-Mu kepada pasangan pengantin. Kurniakanlah keduanya ketenangan, kebahagiaan dan jiwa yang tabah menghadapi setiap dugaan dan cubaan hidup berumahtangga lebih-lebih lagi di akhir zaman yang penuh pancaroba ini.

Ya Allah, kurniakanlah restu dan kasih sayang diantara kedua pengantin ini serta eratkan hubungan keduanya sepertimana telah Engkau hubungkan diantara air & tanah, Adam & Hawa, Ibrahim & Siti Hajar, seperti Yusuf & Zulaika, Ayub & Rahmah, Musa & Safurah, Sulaiman & Puteri Balqis dan seperti Baginda Muhammad S.A.W. & Khadijah.

Ya Allah, satukanlah keduanya dalam inayah dan barakah-Mu. Semoga menjadi Nur ibadah yang mendambakan rahmat-Mu. Mudah-mudahan perkongsian hidup yang dibina ini dikurniakan zuriat yang soleh dan solehah serta berkekalan hingga akhir hayat.

Amiin ya Rabbal A'lamin.

2 comments:

  1. amin..tahniah buat rakannya.kad undangannya pun hello kitty? mesti peminat tegar jgk nie.hehe~

    ReplyDelete
  2. tahniah !


    show lagi..http://www.gilamodified.com/2012/12/the-library-opening-ceremony-autoshow.html

    ReplyDelete

komen yang murni-murni sudah, selebihnya SPAM!

Top Post