Wednesday, November 21, 2012

:: excuse my Malay ::


Dear Friends,
A quote from Saiful Nang -

Mengembara ke seluruh dunia banyak beri pelajaran kpd saya. Antaranya ialah fakta Orang Melayu paling hebat Bahasa lnggerisnya. Ini adalah kesan dari perangai Kita juga yg sering mengetawakan BI orang Iain yg tidak sempurna dan tak ikut buku. Saya pernah beri talk & workshop depan Mat Saleh dan mereka lebih faham English saya dan English mereka juga sangat santai dan tidak pula betul grammarnya. Orang Cina, Jepun, French, Deutch dan banyak lagi yg English urusan rasmipun broken tetapi tetap mereka boleh terus berdagang dengan hebat.

Pada mereka (dan Saya) bahasa untuk Komunikasi. Yg penting Kita dan org yg Kita bercakap itu faham.

BUKAN UNTUK JADI AHLI BAHASA.

*Seorang kenalan saya Warga Britain berkongsi, lagi mudah Baca English newspaper Britain berbanding buku, blog Dan suratkhabar English Malaysia. Katanya, Malaysian English is too high.

faham?

excuse my Malay :)


Dang~!

2 comments:

komen yang murni-murni sudah, selebihnya SPAM!

Top Post