Wednesday, June 29, 2016

:: Svenson Hair Center - pakar penjagaan rambut anda! ::

Dalam cuaca yang panas dan tak menentu ketika ini, kulit kepala lebih mudah berminyak dan seterusnya menimbulkan ketidakselesaan serta gatal. Setuju?

Kali ini ai nak bercerita dengan korang tentang sebuah Pusat Penjagaan Rambut yang terkenal iaitu Svenson.

Jom kita re-cap sikit pengalaman awal ai bersama SVENSON.


Menurut pakar penjagaan rambut Deborah Whelm, pemakanan yang seimbang dan tinggi protein boleh menyelamatkan keadaan kulit kepala dan seterusnya 'kesegaran' dan kecantikan rambut anda! Maka, jangan lupa sarapan pagi, light lunch dan juga dinner ye! Dan harus di ingat pemakanan akan memberi kesan terhadap pertumbuhan rambut dan keguguran rambut juga.



Menurut pakar penjagaan rambut Deborah Whelm, pemakanan yang seimbang dan tinggi protein boleh menyelamatkan keadaan kulit kepala dan seterusnya 'kesegaran' dan kecantikan rambut anda! Maka, jangan lupa sarapan pagi, light lunch dan juga dinner ye! Dan harus di ingat pemakanan akan memberi kesan terhadap pertumbuhan rambut dan keguguran rambut juga.




(Miss Deborah memberikan penerangan masa sesi Q&A)



Svenson adalah sebuah pusat penjagaan rambut yang terkenal. Dengan deretan produk penjagaan rambut yang diformulakan khas untuk setiap permasalahan rambut seperti masalah rambut gugur, kulit kepala berkelemumur dan lain-lain lagi Svenson turut menawarkan perkhidmatan analisa kulit kepala dan rambut dan juga perawatan untuk rambut anda juga!

Menurut Deborah Whelm lagi, stress juga adalah penyumbang kepada rambut bermasalah. No wonder la omputih ada istilah "Bad Hair Day!" hahahahha get it?



Orait!! Sekarang jom follow ai p buat rawatan rambut kat Svenson Mid Valley.


Memang tak susah nak cari. Kalau korang jumpa starbucks Mid Valley. P seberang dia kat fountain turn right jalan sampai dekat nak hujung. Nanti nampaklah Svenson.

Area reception Svenson. Kemas dan mendamaikan.

Ruang nak ke arah tempat perawatan.

WOW!!! Pernah menang award okay!


Ai rasa kalau korang tengok gambar ni korang tau lah apa masalah rambut ai. So, abaikan! Hahahahahaha


Leaflet untuk pelanggan. Remember! Kalau korang dapatkan rawatan seperti yang tersenarai di atas, Sila ikut arahan yang dalam bubble tu ye.


Masa ai membuat rawatan ANTI-HAIR LOSS di Svenson Hair Center, therapist ai adalah Ms Pei Pei yang sangat ramah dan banyak bagi informasi. Waktu ni beliau sedang apply kan gel untuk menguatkan akar rambut sebelum memulakan proses stim rambut.

I'm a happy mommy cos i leh bawak my child together with me masa buat rawatan tanpa masalah sebab semuapun okay je dengan kanak-kanak.

Selepas stim rambut selama lebih kurang 10 minit, therapist pun cuci rambut ai. Nikmatnya...pandai Ms Pei Pei cuci rambut, siap urut lagi. BEST! Lepas habis cuci rambut, rawatan seterusnya menggunakan alat yang mempunyai arus elektrik tapi tak de la kuat. Tujuannya untuk menggalakan pertumbuhan sel-sel dan akar rambut & untuk kuatkannya juga!


Tonic juga akan disapu ke kulit kepala untuk tujuan hair growth. Sedap bau tonic dia macam bau nenas pun ada, Sejuk aje kulit kepala macam ada mint. Then selepas itu kulit kepala akan dirangsang dengan terapi laser or lebih senang lagi cakap ala-ala laser scanning gitu.


1 jam perawatan rasa macam pendek sangat sebab rasa macam tak puas pun ada memanjakan rambut nih, Bukan selalu,


So, berakhirlah session dengan Ms Pei Pei. Seterusnya ai dibawa berjumpa dengan Ms Mary, Manager Svenson Mid Valley di mana Ms Mary menerangkan pada ai kondisi sebenar rambut ai.


Menakutkan tapi itu realitinya.








Ms Mary menunjukkan bagaimana rambut kita boleh gugur. Salah satu puncanya adalah kulit kepala yang berminyak.


Gambarajah di atas adalah perbezaan di antara kulit kepala yang sihat dengan yang tersumbat dan yang telah mati. Di mana bila ada bahagian kulit kepala yang dah 'mati' rambut takkan tumbuh lagi,


WARNING : Gambar seterusnya agak menggangu sedikit. Mujur bulan Puasa. Hahahahaa. Ready????












Ok, Nampak tak sesuatu yang lurus dan berwarna hitam dalam screen laptop tu? Ok, itu rambut aid an kulit kepala ai.




Bila di ZOOM dengan lebih dekat, oh noooooooooooooooooooooo! Kulit kepala ai memang teruk rupanya! Kemain meriah dandruff a.k.a mak cik pakcik kelemumur berkampung kat kulit kepala ai. #meh sangat! Ni gambar yang ai ambik SELEPAS treatment, bayanganlah rambut ai ni SEBELUM treatment, haruslah teruk rupanya! Memangla kan nak expect sekali je treatment dah boleh solve msalah rambut ai yang teruk ni. T_T\



Haaa..inilah antara punca yang menguatkan lagi KEHILANGAN/KEGUGURAN rambut yang ai alami selama ini. Kalau dibiarkan berlarutan memang BOTAK permanent la jawapnya,

Jadi apa yang perlu di buat adalah, diet yang semimbang, pengunaan produk pencuci rambut yang sesuai dengan cara yang betul. Rungsing gak pikir bab BOTAK nih. Makanya, perkara ni akan jadi 'amaran' a.k.a peringatan kat ai untuk JAGA rambut ai ni dari SEKARANG!



So, before I wrap up my entry kali ni jom tengok produk-produk yang ditawarakan di Svenson.












Jadi, kalau berminat dan mahu tahu lebih lanjut mengenai Svenson Hair Center ni, sila layari www.svensonhair.com.my













Cheers!!!



watermark

1 comment:

komen yang murni-murni sudah, selebihnya SPAM!

Top Post