Friday, July 24, 2009

:: Makhluk Bertenggek ::


muka rasa tak berdarah.
Sejuk tiba tiba.
Menggigil sikit.
Kelam kabut dail number Zuria...
itulah yang berlaku lebih kurang 30minit yang lepas..
aku ternampak seekor makhluk.
Tinggi...kurus..putih....
Makhluk ini amat menakootkan..sampaikan reaksi aku macam tu sekali!
Aku yang awalnya ingin membeli mangga potong di kedai Mita.
Kaget kerana ternampak makhluk ini sedang bertenggek ditepi palnter box berdekatan dengan kedai buah tadi.
Cepat cepat aku berpaling dan beberapa saat kemudian aku tersedar aku berada di lobi ospis aku.
Apakah yang dimahukan oleh makhluk itu?
Adakah makhluk itu mahu menyerang aku?
Adakah makhluk itu mempunyai niat lain?

Aku telefon Kak Ima pula seterusnya selepas mengSMS kepada sesiapa yang patut.
Kak Ima suruh aku tunggu.
Seperti seorang superHERO kak Ima turun ke lobi berjumpa dengan aku.
Kak Ima cakap 'Mana benda alah tu?' dengan muka garang Kak Ima membuat survey di kawasan berPUAKA tadi.
Tak lama lepas tu Kak Ima muncul.
Geleng kepala.
Katanya 'Kita kene siasat kejadian ni'
Aku meninjau ninjau kawasan kejadian.
Makhluk itu maseh bertenggek di situ.....

2 comments:

Ivy Metaga said...

eeeiii..menakutkan lah, kalo sy tgk, mst dah pengsan ooooo..

Dia.Honey said...

tak de la pai tahap pengsan...malas nak pengsan-pengsan ni...nanti glemer...ekekek

Uolls Boleh Jadi Suka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...