Friday, August 3, 2018

:: Resepi - Kerepek Cekodok ::




Assalamualaikum/Hi.
Hari ni ai nak share satu resepi turun temurun family ai.

Kerepek cekodok/ cucur kodok/ coq kodok/cucur udang u named it!

So selalunya apa yang korang akan buat dengan lebihan cekodok yang dan semalaman or dah sepetang (kalau korang goreng waktu pagi).





Macam ai biasanya kalau tak habis ai buat kerepek/keropok.

Caranya?
Hiris halus-halus, lagi halus lagi bagus sebab menjamin kerangupan kerepek tu dan ia akan lebih tahan lama.

So, mula-mula amik je cekodok yang nak dibuat kerepek tu.



Hiris halus.


Goreng dalam minyak masak yang panas. Betul-betul panas.



Bila dah garing dan macam ke coklatan. Angkat.



Biar sejuk. Makan or simpan dalam balang!


Siap!





SEDAP...............................





watermark

Top Post