Pemohon baru yang membuat pendaftaran atau permohonan Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M 3.0) tahun 2014 boleh membuat semakan sama ada layak atau tidak untuk menerima BR1M menerusi cara berikut.
Semakan Status BR1M (talian)
Hotline BR1M 1-800-88-2716
LHDN – Aduan Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) 0383138987/8988/8989/8990
Talian dibuka waktu bekerja 8.00 pagi – 5.00 petang, Isnin-Jumaat
Pembayaran BR1M 3.0 ( Pemohon Guna Nombor Akaun)
Penerima BR1M yang mempunyai akaun bank pula akan menerima terus bantuan berkenaan dalam akaun mereka pada 22 Februari 2014.
Pembayaran BR1M 3.0 (Pemohon Tanpa Nombor Akaun)
Penerima bayaran Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M 2014) yang tidak mempunyai akaun bank, akan menerima baucar secara berperingkat dalam tempoh tidak melebihi 20 hari, bermula 23 Februari 2014.
Penerima BR1M yang mempunyai akaun bank pula akan menerima terus bantuan berkenaan dalam akaun mereka pada 22 Februari 2014.


No comments:
Post a Comment
komen yang murni-murni sudah, selebihnya SPAM!