Thursday, August 27, 2009

:: Pulut Setan ::

Ramadhan 1

"Kak....pulut udang ni cenngane kira" aku megecilkan mata akibat panas terik.
"Satu RM 1.50 dik" jawap kakak yang berbadan gempal tadi
"Erk...mahalnyerrrrr" balas aku dalam hati
Tetapi disebabkan mahu mencuba aku beli juga.


inilah rupa pulut udang yang berharga RM1.50




Setelah selesai menghabiskan RM7.50 di kedai pulut udang terbabit aku kemudiannya bergegas ke kedai lain mencari gerai CAPRICE yang kat celah mana tah kedudukannya. Tiba-tiba....terasa seluruh badan menggeletar..sejuk dalam keadaan yang terik!!!! Aku jadi kaget!

Masakan jam segini dan di bulan yang mulia ini masih ada SETAN yang terlepas? Aku cepat cepat menoleh. Aku takoot SETAN tadi ternampak aku....
Apa aku nak buat ni? Aku mengomel dalam hati....

Tiba tiba ..
"Hunn!!!!!! Sorang je ke?" aku menoleh ke arah suara itu
"Eh.....Eh..Kak Ooun ....." aku sengih ala ala kerang busuk
"Aik Hunn....apsal menggelabah macam nampak hantu?"
Aku sengih sengih lagi. Lantas pada detik yang sama SETAN tadi dengan perlahan lalu di sebelah aku...sambil memandang aku walaupun dia sudah jauh pergi dia tetap menoleh memandang aku.

Masa ini suara VIE pula terjerit jerit dekat dengan gegendang telinga.."Jumpa dia ko belasah dia!!! mintak duit ko balik!!!!" silih berganti dengan suara Bini Mat Perak pula....tu belum suara Mat Perak...suara TALIBAN....suara tah sape sape lagi tah....

Aku segera beli lauk yang mak aku pesan nak cepat BLAH dari PASAR RAMADHAN Berhantoo nih!!!
Orang kata kalau dah jodoh tak ke mana....tiba tiba aku terdengar ketawa yang kuat di tepi sebelah kanan...aku kenal suara hilaian itu. SETAN!!! SETAN!!!!!!!!!!!!!
Mata mudar (bak kata Mr Dimple) itu tepat memandang ke arah aku........















































ini adalah sebahagian dari wajah SETAN terbabit


2 comments:

Lea said...

maaf sibuk kat sini..
memang pulut tu nama dia pulut setan..aku da terkena kat bazar ramadan dua ari lepas..
mahal nak mampos eh!
cekik darah betuk bulan2 puasa ni..
haihhhh

Dia.Honey said...

haaa tau tak pe..mmg sangat mahal...aku dah usha semalam kat stall sama mak cik tu jual ape kueh tah tapi seketul besar koci kot RM2 ...mmg mirrojimmm sunggguhh!!

Uolls Boleh Jadi Suka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...