Saturday, October 2, 2010

:: Baju Raya ::

Kenapa kadangkandang ada sesetengah antara kita merasakan KEBENARAN itu suatu yang menyakitkan?

Aku pon tak pasti..sebab lain orang lain rasanya. Lain kita lain caranya.

Inilah adalah satu catatan yang rawak...tak de kene mengene ngan sape sape cume menulis mengikut pengalaman hidup dan pemerhatian orang sekeliling je.

Alhamdulillah...Allah kurniakan aku ramai kawan. Macam macam jenis kawan aku ada...dari yang gilagila remaja dan gilagilaTua sampailah yang keUstazUstazah ....

Hari ni aku nak menulis cerita pasal KEBENARAN dan HAKIKAT.

Hidup perlu diteruskan walau apa pun yang berlaku. BETUL?? Ye benar...susah ke senang ke...kita tetap kene teruskan hidup kita jugak.

Takkan la kita nak MELEPET musnahkan diri sendirik en????

Kenapa ada orang yang tak leh terima hakikat bahawasanya dia tak lah sehebat atau seVOUGE mana pun????

Hmm...ini adalah perkara biasa dan dah jadik isu rentung barangkali. Bak kata sorang member/adik aku ni : Dalam minggu ni banyak kali sungguh dia cakap pertaan nih "UKUR BAJU DIBDAN SENDIRI"

Mungkin sebab ukur baju dibadan sendiri dengan tangan sendirilah orangorang cenggitu jadik cenggini.

Sebab dia ngamkan sendirik...so dia pk...ape yang dia buat tu RIGHT je la walaupon sebenarnya tak berapa nak CANTIK.....???? TETTTTTTTTTTTTTTTTT lah jawapannya.

Bila hakikatnya ape yang kita nak kita tak dapat sebaliknya kita buat seswatu diluar jangkaan orang....senangkan HATI SENDIRI untuk SAKITKAN HATI ORANG dalam DIAM? - Macam tak besh je!!!

Bila KEBENARAN itu satu yang menyakitkan? Kat sinilah kita sebenarnya kena fikir balik kenapa benda cenggini jadik kat kita?

UNTUK SEDARKAN kita?

UNTUK UJI kita?

UNTUK buat kita berfikir kembali tentang orang yang kureng bernasib baik dari kita?

atau untuk kita tahu hidup ini perlukan usaha supaya apa yang kita nak kita dapat dari titik peluh kita ....

mungkin sekali untuk mengajar kita yang kita ni hanyalah manusia biasa.

Ada orang suka hidup senang atas usaha sendiri

ada orang suka hidup senang atas usaha orang lain

ada orang suka bersenang lenang tanpa pikir apa nak jadik pun saat seterusnya .....

Ingatlah kita ni tak selamanya senang dan bersenang lenang...ada time3nya nanti kita ada merasa jugak kesusahan tu....tak banyak sikit...kan?

Aku ingat lagi dulu aku penah la jugak hidup bersenang suka ria atas kesenangan orang lain..tapi tak lama mana pun bila KEBENARAN terungkap....aku sendirik angkat kaki.

Memang susah jugak nak terima mula2 dulu..tapi lama2 ,,aku sendirik sedar..sampai bila????

Tapi lepas dari apa yang banyak2 aku tempuh sejak 10tahun kebelakangan ini aku sedar....aku lebeh bahagia cenggini.

Tak la SENANG TERLAMPAU SENANG tak la SUSAH MANA pun..Alhamdulillah..dengan apa yang Allah kurniakan. Ternyata aku bahagia.

Tak da niat lain selain nak hidup bahagia bersama dia yang aku sangat sangat angaukan dan cinta mati tuh!!!!

Banyak sebenarnya yang aku nak mengarutkan kat sini...tapi nanti la aku buat version lain..sebabnya tadi masa aku tengah taip2 banyak betul hilang FOKUS.....hahahahaha

Buat kawan kawan semualah...especially yang dekaaaaaaaaaaaaaaaaaat sangat ngan hati aku nih...sebagai seorang akak korang la en...

ingatlah ye...kita tak selamanya senang...apa2 pun kita kene usaha

memang sometimes kita susah nak hadapi kebenaran...tapi jangan disebabkan kita TERDESAK atau TERPAKSA sebab TAK Selesa ngan apa yang berlaku kat sekeliling kita...

kita jadi BUKAN DIRI kita...KITA jadik IKUT NAFSU dari jadik ikhlas dan sejujurnya....jangan sampai apa yang kita buat makan diri nanti ye.

TIPU diri sendiri bukanlah jalan solusi terbaik.

TIPU membermember lagi bukan benda yang BESH kita boleh buat untuk orang yang kita 'sayang'

Sometimes TRUTH does HURT ....tapi apa gunanya telinga2 yang memahami?

Sharing is CARING .....ada masalah luahkan...bukan simpan dan dramakan pulak kemudian hari...sungguh tak BESH!!!

Dalam dalam aku taip ni ..aku pun nasehat diri sendirik jugak..

aku pon pernah buat silap....aku pun dulu la pernah salahkan KEBENARAN ..HAKIKATnya itu semua untuk sedarkan aku yang DIVA nih...hahahahhahaha..

So kawankawan..beringatlah sebelum KEBENARAN datang lagik!!

Sekian.....TETTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT!

p palang s : maafla aku terpaksa menggunakan BAHASA MELAYU tahap tertinggi aku ..orang yang belajar BAHASA MELAYU ni je leh paham apa aku cuba sampaikan...hahahhahahahha...selebehnya...kita tunggu..

THE TRUTH IS OUT THERE!! muahahahahhahahahahahhahaaaaaa (background lagu X-FILES)

2 comments:

  1. dia ek..kenal lg ke..emm kebenaran ek..kdg2 kn..klu jadi pape kt relationship kite..i mean really bad..sy prefer xtau kebenaran..biarla die guna alasan pape..reason yg create sndiri ke tipu2 ke...jnji kite xsakit ati giler2 dgn kebenaran tu..damn!!sakit ati giler smpi thp nk on leave 3,4minggu.nk lari jauh2.g holiday ke.fedup giler ibab..perit giler..sorry ngarut lak kt sini..xde kaitan lak ngn entry kn..sorry2..nway..life must go on...

    ReplyDelete
  2. pssst haidi...ai tak citer pasal diri ai pon......citer pasal someone else yg hidup dalam pura3 kesian ngan dia....kenapa la dia sanggup tipoo diri dia sendiri?

    ReplyDelete

komen yang murni-murni sudah, selebihnya SPAM!

Top Post