Monday, January 18, 2010

:: Kantoi ::

"If it yours..it's yours......"
Nice qoute from a stranger yang aku kenal selama 15menet. Aku rasa macam lebih motivated dan tenang. Sampaikan Pikachu pon naik pelik dengan perangai aku.

"Hunn....Pika tak tau cenggane Hunn leh sabar gila. Dengan Kitty buat perangai..kereta hilang...Hunn boleh rilex lagi..buat lawak..."
Aku senyum dan terus ketawa.
"entah la Pika...terasa macam ..itu je the best thing to do untuk sementara waktu nih..."
"Kalau la Pika..ejard wat cenggitu..Pika dah ngamuk dah......kereta hilang dah nanges macam orang gila!"
Itu kata Pika.
Sabtu lepas kami ke education fair kat Shah Alam...lepas tu round semua shopping complex kat dalam shah Alam tu. Dah tak de kije sangat.
Dah la orang ingat aku ni dak baru lepas SPM bersungguh sungguh Pika ketawakan aku kat depan booth MMU ..cis kek!!!!!
Balik dari Shah Alam...aku terus ke Putera Mahkota menjemput adik aku. Balik dari amik adik aku. Lepak kat umah kejap tengok Nim's Island.
Lepas tu keluar melepak dengan Mr Kitty ngan housemate dia ngan anak housemate dia yang nakal tu!!!
Bawak budak tu jalan sampai pagi. Semua benda yang berlampoo dia cakap FUNFAIR!!! terjerit jerit dalam kereta sana sini ada FUNFAIR..aku pulak ketawa memanjang.
Sampai bengkel Din dalam kul 2330..
Mr Kitty tolong Din sikit sikit fiber simen kereta dia. Last last si Iman mengaruk ngaruk nak tido..Mr Kitty pon tidokan dia...amboiiii
terselah sungguh keBAPAAN dalam diri dia tu. Mr Kitty bawak Iman masuk dalam kereta aku ikoot...dia tepuk tepuk Iman sampai Iman terlelap.
Lepas tu dia keluar. Dia ajak aku..aku tak nak...last last ngan aku aku terlelap dalam kereta.
Terasa lama jugak la...tetibe terdengar pintu kereta terbukak.."Ni sapa yang tido nih?? budak ke mak budak???" dia tepuk bontot aku.
Siotttt je dengki tengok aku tido! Lepas tu dalam aku mamai mamai dia bawak kereta macam orang beracing. Tak tau apa yang dia nak laju sangat.
Telefon aku lak tak benti berbunyi Si Saiko tepon. Aku tak nak angkat. Dah la bateri dah low. Aku ngantuk. Ni mesti hal si Kitty nih.
aku pon biar je tepon tu berbunyi sampai bateri MATI!
Lepas supper ngan Mr Kitty. Aku pon balik umh. Charge hempom aku.
Dalam kul 0400 ..hempom aku berbunyi. Si Saiko lagi. Nak tak nak angkat je la.....
Soalan pertama : Ida nak tanya .....Hunny jawap jujur dengan Ida...kita sama sama perempuan. Hunny suka kat Kitty????
Terus aku ketawa besar di pagi hari. Ketawa kaver sebenarnya.....
Terus dia push push aku untuk mengaku. aku tak ngaku apa apa. Nak jaga hati dia.
Akhirnya dia keluarkan statment nih "Kalau Kitty nak pegi kat Hunny...Ida sanggup lepaskan dia"
WATTAFAKKKK??!!! dah macam drama Venezuela pulak rasanya!!!!
aku diam diam ketawa dan diam...tak nak keluarkan statment statment yang bakal buat dia ni bunuh diri.
Last last bila dia tak dapat pancing aku - mungkin. Dia keluarkan statment yang mengecilkan hati aku.
"Kitty cakap Hunny memang suka kat dia tapi dia buat tak layan je dengan Hunny.."
Rasa macam ada kabel terputus dalam jantung. Last last aku menangis sampai tertido......

Pagi pagi esoknya aku dikejutkan oleh panggelan mak aku. Terjerit jerit suruh aku bangun. Aku tengok jam kul 11. aku bangun. Mak aku suh aku
g skolah ayah aku sebab mak aku kata ayah aku tengah angkat buku skolah yang banyak banyak tu. Ayah aku kan tak leh buat kije berat sebab baru lepas
operation bypass jantung. aku pon mandi sikit sikit..terus merempit g skolah ayah aku. Sampai kat sana. Ayah aku suruh aku balik. Aku balik la...
Sampai rumah je...aku SMS Pika pasal apa jadik malam tadi.....dalam 2page jugak la SMS aku tuh. Lamaaaaa aku nak tunggu Pika balas. Tetibe...
hempom aku berbunyi Mr Kitty bagi sMS.......ADEHHH!!!!
Patutla Pika diam..aku bagi SMS yang aku nak antar kat Pika kat Mr Kitty!!!!!!! KANTOIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII~!!!!
Aku slalu cenggitu!
Mr Kitty cakap : Apasal awak citer hal kita kat orang lain?
Aku pon secara politiknya menjawap dengan penuh politik..hahahhahaha
dia balas "Ada ke saya bebetul buat apa yang saya cakap tu??? Awak rilex je...saya cuma nak jaga hati dia..."
LEGA hati aku....ekekekekekkekekekekekkeke

Ahad....
Perancangan awal nak pegi Seremban nak tengok si Saiko yang dikhabarkan masuk Spital....last last tak jadik. Maka aku dok umah je pai petang,
Dalam kul 1900 pegi putera mahkota anta adik. Lepas tu balik rumah..lepak tengok katun. Dalam 2200 Mr Kitty sms ajak g tengok keta. Aku diam je.
Tunggu citer FAIRLY ODD PARENTS habis. Kul 2230 aku cakap aku on the way. Aku ngantuk tapi pegi la kejap.
Sampai je...Mr Kitty masuk kereta sambil terjerit jerit kat hempom. Gaduh ngan si saiko....setengah jam jugak la aku tunggu dalam kereta sampai tertido.
Aku diam je malas nak campoor!
Pegi bengkel Din. Din pulak tido. Adik dia adalah....
Lepas tu kitaorang pon balik...masa nak balik tetibe Mr Kitty mengeluh time tu kat roundabout kat umah dia..
aku tanya "apsal mengeluh??"
"Minah tu....tah bila nak berubah.....apala masalah dia....dia sorang je perangai cenggitu..pompuan lain tak macam dia pon. Awak tak macam dia pon. Apsal awak tak macam dia?"
Aku pandang dia....jungkit bahu.
Dia pandang aku....terus dia peluk aku..pelan pelan aku tolak. entah apasal aku buat cenggitu.
"Awak nak balik terus?" dia tanya
"Haah .. esok nak kije.."
"Ok...."

Aku pon anta dia .. balik umh...SMS cakap dah pai umh..cakap jangan gadoh3
Dalam kul 0130 Mr Kitty call cakap si saiko tengah terkandas kat tepi hiway balik umah mak ayah dia....kereta rosak.
Aku dengar je..tak de rasa nak tolong. Last last aku tido pai pagi dengan jayanya!!!!

Sekian citer hujung minggu aku....

No comments:

Post a Comment

komen yang murni-murni sudah, selebihnya SPAM!

Top Post