Thursday, April 7, 2011

:: Kun Fa Ya Kun - Novel Bersiri Syahoney::

Begitulah beberapa ungkapan ayat-ayat kun [jadi] maka faya kun 

[jadilah] dalam al-Qura'an




Ayat di atas cuma sekadar peringatan buat kita semua sebagai renungan.
 Dan entry mungkin ada tempias sikit la kot.


Menimbas kembali cakap cakap member opis aku Cik Ira Syantek. "Kun Fa Ya Kun...bukan dia baru tanya kat ko ke bila ko nak kawen? Dan terus sampai kad kawen ko kat dia jap lagik! Maka jadilah!!Cik Ira Syantek ketawa jahat.

Kenapa Cik Ira Syantek ketawa jahat???
Begini ceritanya....

Di satu pagi Khamis yang damai lagi mendamaikan.....

trettttttttttttttttttttttttttt.....tretttttttttttttttttttttttttttttttt (bunyi tepon vibrate)
Tertera kat screen hp aku 'Wong' .....
WONG?!!! Apsal dia call pagi pagi buta nih? - aku cakap dalam hati la.
"Hello, Good Morning!" as always aku memang pandai menjawap panggilan telefon mesti dalam nada yang teramat baik.
"Hai..morning..how are you???"

**Maaf la novel ini dalam bahasa Inggeris sebab Mr Wong ni jarang cakap MELAYU sama aku (walaupun dia actually HANYA melayu kacukan).

"Yeah..i'm good. how bout you?"
"I'm Ok.." kata Wong
"So..wassup???"
"Nothing...i'm with Perodua now.." kata Wong
"P2??? are you out of your mind?" macam kelakar pulak dengar dia bekerja untuk peroDua
"No..just nak ubah angin. I guess i want to try my luck in sales pulak" katanya lagi
"Oh...really? u must be more masyuk now, right?"
"HAhahahahhaha" dia balas ngan ketawa je. Betul la tu!
"ERm...Honey, i saw your face in a magazine recently but i couldn't get the copy because it's sold out!"
"Which magazine?" aku adalah masuk beberapa bijik magazine sebab tu aku tanya
"K-kompak if i'm not mistaken"
"Oh..that one. Yup already sold out.biasa la perempuan cantik masuk magazine..mmg magazine tu akan sold OUT! hahahahhahaha"
"Hahahahha...you still the same...never change," dia masih belum berhenti ketawa
"Biasa la..."
"Just wanna ask...are you married? or dah kawin dah pun?????"
"No ..not yet.." kataku
"Ye ke?" dia tanya balik
"Ye la...no worries just wait for the invitation card..u will get it soon" aku gelak jahat dalam hati

Lepas je aku cakap cenggitu. Dia DIAM buat sementara waktu.
"Ha...kenapa diam???" aku serkap jarang
"Oh nothing...nothing...." dia cepat cepat jawap
"Hurm..how bout u? Bila nak kawin?"
"I dunno i want to put it under consideration"
"Crazy eh? Why?"
" I dunno..." katanya bunyi suara macam ada masalah...meh aku nak korek!!! Muahahahaha
"Tell me.." pandai tak aku pujuk ngeeeeeeeeeeeeee~
"Hurm...i dunno..i really dun know..." katanya lagi
"What's the problem? U guys already engaged?" tanyaku
"Just engaged..."
"For how long??"
"1 month like that...tunang cukup syarat je"
"tunang cukup syarat or not is not an issue Wong..what makes to u want to re-think about this whole marriage stuff?"
"To be honest...she's not like u. She's not matured. She's always got jelous.."
"i know why. you being you. put a lil sweet talk to a girl on the phone in front of her. Let other girl call u in the middle of the nights and such ...right?"
"Yes..but it just a friend.."
"Wong...come on..how many times u have to go through this kind of things? Girl will get jelous sometimes kalau boyfy dia buat macam tu..."
"I dunno.."
"Is it the same girl that u show me before?"
"Yes.."
"Gosh..u guys been together for AGES..and now u want to put this all under consideration?"
"I dun have the feeling anymore..."
"Come on la..i guess it just a feeling because u already upgrade your status from single to engaged...nothing la...jangan layan perasaan tu" kataku padanya, macam pakar motovasi pulak
"I have to think back about this..." katanya
"Anything that makes u feel comfy.."


Last last kitaorg pun berbual kosong sekejap. Dia cakap dia nak meet up ngan aku maybe nak have a chat. Kad jemputan aku pun dah on the way ke rumah dia. Wong is still Wong yang aku kenal 13 tahun lepas. NEVER CHANGE. CASANOVA. ARROGANT. Kesian kat tunang dia.

Wong ni sape?????? Cube korang KLIK CINI


bersambung??????? (kalau k orang tanya aku jemput tak ex bf ex bf aku p kenduri aku? jawapannya YES)

**NEXT Entry : DIY Wedding Shoe!


No comments:

Post a Comment

komen yang murni-murni sudah, selebihnya SPAM!

Top Post