Showing posts with label idea. Show all posts
Showing posts with label idea. Show all posts

Friday, November 25, 2011

:: Idea - Styrofoam Bonsai ::



comel tak???
caranya mudah je....!!!

BAHAN-BAHANNYE ialah :

satu - dapatkan Styrofoam!!
dua - sediakan pasu bonsai/pasu pendek atau mangkuk pendek mcm dalam gambar di atas
tiga - sediakan ranting kayu
empat - sediakan spray tin bersama clear (ini untuk  buat ranting tu tahan lasak)
lima - batu kelikir or batu batu kecil
enam - siapkan gabus/span bunga



Caranya?!

1- Potong foam macam bentuk awan nano..ehhh awan larat..or sesuke hati uolls
2- Potong span bunga mengikut saiz & kesesuaian untuk letak dalam pasu/mangkuk lepas tu lekat dalam pasu/mangkuk
3- Cacakkan ranting kayu tadi kat tengah2 span bunga tu (pastikan korang trim cantik2 ranting ni ye)
4- Tepekkan daun bonsai awan nano larat pada ranting kayu tadik
5- masukkan batu batuan ke dalam pasu/mangkuk untuk menutup span bunga tadi
6- settle!!!!

Idea DIY ini ditujukan khas buat Nida ye....trimas!


Hello Kitty  Wink Peace - Hellokitty

Friday, October 28, 2011

:: Idea - Creative HandBouquet ::




xclusive...!!!!


indah....


cute eh?


kipas handbouquet


ada bulu..hehehehe


ribbon handB?


HandB metal??


dry pine (kat skolah ai dulu banyak la buah nih)

 

cactus handB ..leh tanam lepas guna!!!!


**credit to ruffled and pok cik gugel

Hello Kitty  Wink Peace - Hellokitty

Thursday, October 27, 2011

:: Idea - Centerpiece Percuma?::


boleh di dapati di dalam semak samun dengan harga PERCUMA!!!!

daun paku pakis je kot...
leh jadik center piece n hiasan di hari perkahwinan anda!!!

banyak leh saving nih kawan kawen!!!!


yg ni pun leh saving..leh dapat kat tepi2 jalan jugak..ranting kayu je pun!!! heheheheheheh~


selamat mencoba!!!

**credit to ruffled and pok cik gugel

Hello Kitty  Wink Peace - Hellokitty

Monday, August 8, 2011

:: DIY - Centerpiece cum Table Number ::


simple n NICE!!!!
korangleh cuba buat pakai pasu bunga yg petak tinggi or silinder tinggi..just nak buat kaver luar pasu tu je..leh letak lilin kat tengah2 or leh letak bunga......menarik tak??


selamat mencuba!




Friday, August 5, 2011

:: Ideas - COOKIE(s) BUFFET ::

Heyya ladies!!!! B2B!

see this!



this!



and this!!!




and this!!!!...
selain daripada CANDY BUFFET...apa kata buat lak COOKIES BUFFET?!! ye la sempena raya2 nih!! kan???

menarik gak kalau ada kaunter biskut raya kat kenduri kawen..leh buat marketing terus!










**gambo2 ikhsan pokcik mat gugel

Top Post