Wednesday, September 4, 2013

:: Kalau Dengar Sangat Fitnah Orang! ::


Ni cerita tu ada seorang hamba Allah ni datang jumpa aku. Membawa satu pesanan kecil tapi bukan berapa nak rasmi. Bercerita. Aku malas nak ambik port sangat sebenarnya. Mungkin masa tu aku buzy sangat menguruskan hal rumah tangga aku.

Kalau nak diceritakan pun mungkin dah basi, mungkin dah tak sesuai lagi atau mungkin disalah erti. Bak kata aku kat Vin. Kalau aku nak ungkit banyak benda aku leh ungkit leh korek leh cerita balik. Tapi aku malas!

Aku tau cik mek ni pun rajin jugak jenguk2 blog aku ni haaaa..jenguk la tak de hal pun untuk bacaan umum. Aku rasa dah bertahun benda ni berlalu aku dari bujang sampai dah beranak pinak. Tapi takkan la nko masih memikirkan hal nih?

Aku bohong kalau aku tak de teringat. Ada jugak kadang2, ye la dah macam adik beradik aku ngan dia. Nak cinta mati bak kata si KEMAT tu - tak de la oi! Bodoh ke apa? Ke si Kemat tu yang sebenarnya cemburu buta? Mak ayah aku sendiri tau rapatnya aku ngan dia cenggane. Siap dia leh datang lepak isap okok je kat buai besi luar rumah tu haaa...ok je parents aku.

Lepas dah makan cakap si Kemat tu bulat-bulat. Ngan nko yang tak de usul periksa main bom je persahabatan aku jadi mangsa baru skang nak explain? TOO LATE! Aku dah pun hilang SAHABAT aku!

Aku tak nak bukak cerita mahkamah ke, cerita JAWI ke, cerita Polis ke, accident bla bla bla cerita BOLA ke apa ke kat sini - M A L A S!

The story and flow shouldn't be LIKE THIS@! It should be marrier and happier! Yang merosakkan cerita adalah orang yang mendengar CERITA PALSU orang lain tanpa bertanya atau selidik lebih awal dari aku sendiri atau pihak yang rapat dan kenal/tau hubungan kami berdua.

TOO LATE and forgiveness seems to be....................

aku rasa nko tau mana aku tinggal...bagi tau dia buai besi rumah tu masih dalam kedudukan yang sama. Garaj tak tukar. Lorong masuk rumah berubah sikit sebab pokok pontianak tu dah kena tebang. Dia masih lagi 'musuh' aku time tengok bola. Aku harap dia dah senang bangun tido. Tak de sorok telefon. Teruskan la menyokong pasukan bola yg super 'sedih' dia tu! Lepas tu dia masih berhutang set mcDonalnds dengan aku. Cakap kat dia aku dah bosan tengok fesyen kepala dia..suh dia pakai hair tonic!

Dan nyanyikan dia lagu ni sebab ini lagu yg bermakna buat kami (at least aku)! Yes....dia anggap aku adik. Aku anggap dia abang!



and ya...
Happy Birthday My Dear Friend!




Hello Kitty  Wink Peace - Hellokitty

2 comments:

  1. lumrah hidup, honey...mcm2 yg kita kena lalui...pahit manis, payau, masin...
    Harap bersabar ye. Semoga honey leh dpt balik sahabat baik tu..(maaf kalo akak tersalah paham apa yg dinukilkan pd entry ni, hehe)

    ReplyDelete
  2. aku nak shuffle bley tak?
    mwahahahaha

    ReplyDelete

komen yang murni-murni sudah, selebihnya SPAM!

Top Post